Monday, September 20, 2010

Ternyata berita itu benar

Saya telefon Hj Mazlan hari ini dan beliau mengesahkan apa yang saya bimbangkan... Sememangnya saya dan suami adalah antara jemaah standby yang tidak terpilih tahun ini... Menurut beliau, di WP sahaja.... terdapat lebih kurang 700 lebih jemaah yang senasib dengan saya... Saya mengutarakan chances / possibility2 yg memungkinkan kami untuk pergi... contohnya, jika ada jemaah yg tarik diri saat akhir atau kemungkinan Arab Saudi akan menambah kuota... tapi beliau menyatakan bahawa perkara itu tidak mungkin terjadi.... W/bagaimanapun, saya akan tetap akan menghantar surat rayuan selepas saya menerima surat pengesahan secara bertulis dari TH.

Sesungguhnya, saya amat sedih.... banyak betul dugaan terhadap saya dan suami tahun ini... Harapan saya, berita ini adalah penutup ke atas segala dugaan terhadap kami pada tahun ini.... Banyak perkara tidak menyebelahi kami. Apa2pun, saya percaya... perancangan Allah adalah lebih baik.... Saya percaya, dengan penangguhan ini, saya akan lebih mendalami ilmu2 untuk melaksanakan haji... membuat persiapan rohani dan jasmani untuk melaksanakan haji...

No comments:

Post a Comment