Saturday, July 2, 2011

Apakah statusnya...

Banyak yg nak saya kongsikan, tetapi tidak berkesempatan... sedihnya, lama2 ia akan hilang jika tidak di`ikat' dgn coretan. Saya bukanlah dari golongan bijak pandai... cuma saya rajin sikitlah... Masa saya student dulu, saya tak boleh dapat ilmu yg lecturer curahkan dgn mudah.... lepas class (kat hostel), pasti saya akan bertungkus lumus, terus buat notes sendiri. Tujuannya, utk meng`ikat' ilmu tersebut agar tidak lari jauh dr saya. Seboleh2nya, saya buat setiap hari, setiap class..... Sbb saya tahu kelemahan saya... jadi, itu cara yg terbaik buat saya....

Dah byk class haji yg saya masuk... dan juga, kalau boleh nak terus update blog ni... tapi tak sempat. Mlm ni, kelas haji yg terakhir tahun ni... sedih laaa.... Kelas haji tu la yg menambah tarikan utk ke masjid. Hmmm... betapa lemahnya iman saya....

Tahun ni, ntah saya `grad' atau tidak? Ntah kena repeat class lagi next year, hehehe.... Wallahualam... Semuanya kuasa Allah. Tabung Haji kata, Ramadhan nanti baru tahu status samada terpilih utk menunaikan haji atau tidak... Sabar... sabar...

Besar ganjaran yg Allah bagi terhadap org yg sabar ni... Byk yg telah saya lalui. Pengalaman saya sendiri telah mengajar bahawasanya Allah yg tahu apa yg terbaik buat kita. Syukur Ya Allah.... Sesungguhnya, saya malu dgnmu Ya Allah. Banyak yg saya mohon dariNya, byk yg Allah perkenankan (sama ada cepat atau lambat) tp amalan saya tak setimpal dgn apa yg direzekikan.

Sometimes, Allah tak bagi apa yg kita minta secara terus.... dan kita juga selalu tak perasan hikmah yg Allah kurniakan. Sesungguhnya, perancangan Allah adalah yg terbaik. No doubt!

Kalau tak dpt pergi tahun ni, mungkin thn depan... sabar sajalah. Saya percaya dgn ketentuanNya. Memangnya giliran saya dan suami thn depan (2012).... tapi, manalah tahu kan... belum tentu juga kami dpt pergi thn depan.... Saya redha. Saya dah belajar dari pengalaman....

Saya juga telah bersedia sekiranya rezeki masih tidak berpihak kpd kami.... saya telah bersedia... Saya percaya, sgt2 percaya bahawa itulah yg terbaik utk kami. Walau mcm manapun, kami tetap berharap....

No comments:

Post a Comment