Wednesday, August 4, 2010

Kursus Intensif Haji

Masjid ni tempat kami kursus kawin dulu.... Sebelum pergi ke Masjid Saidina Othman, Cheras, saya plan hari ni nak pergi ke Klinik Kesihatan Dato' Keramat untuk settlekan pemeriksaan kesihatan suami saya... tapi, saya ingat nak hantarkan Dania ke SRA sendiri. Maka, 7:30 baru keluar rumah dan terus hantar Dania...

Then, straight away pegi KK Keramat dan jalan agak sesak.... sampai kat klinik, fuhhh... ramainya orang... tapi, depan pintu dah ditampal notis... `vaksin suntikan untuk jemaah haji telah kehabisan'. Owwhhhh.... seperti yang dah terasa-rasa... instinct saya kuat... Semalam, saya dah suruh abg call utk survey tapi abg tak berkesempatan nak call....

Nurse tu kata, `cuba tanya kat klinik lain... may be ada...'. Maka saya pun mintak no tel KK yang berdekatan dengan kws kursus... ada kat PGRM dan Bandar Tun Razak. Sampai area masjid, abg call klinik tersebut... pun dah kehabisan vaksin... Mengikut jadual, kuliah start pukul 8.30 pagi, tapi.... dah pukul 9 lebih tak start2 lagi... Rupa2nya, ustaznya terjebak dengan kesesakan.... Dalam hati saya, sempat lagi kalau saya nak beramah tamah dgn kakak penjual brg2 keperluan haji/umrah di tepi masjid....

No comments:

Post a Comment