Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan menjelma lagi....

Salam Ramadhan.... saya memang menunggu2 buan Ramadhan sbb bulan ni saya rasa meriah... Tahun ni saya berazam tanak buka puasa kat luar sbb saya nak solat tarawikh kat masjid.... tapi pikir2 balik, biarah ada sekali (dah cadang nak ke Tupai2)..... saja nak bg keseronokan kat anak-anak.... Itu semua boleh diarrange bila saya cuti puasa.... Abg pulak kata, mcm mana ngan dia? Alaaaaa.... boleh solat kat rumah....

Tapi, sebenarnya... sembahyang di masjid, `auranya' lebih terasa.... rasa lebih khusyuk. Kalau solat kat rumah, dgr bunyi tv laaaa.... teringat pinggan laaaa.... kain nak basuh / lipat laaaa... mcm2 lagi. Jadi saya prefer solat di masjid, lebih mendamaikan.... dapat pahaa berjemaah lagi....

Tahun ni juga saya berazam nak join tadarus kat opis. Tahun lepas dah terniat, tapi tak join sbb mcm2 sebab.... malu bacaan tunggang langgang, risau tak boleh bg komitmen sepenuhnya... tapi, tahun ni saya nak tolak semua alasan2 bodoh tu ketepi.

Erin pun nak puasa tahun ni.... Umurnya nak masuk 6 thn this coming Nov. Dia berjaya puasa penuh hari ni.... hopefully penuh la sebulan. Alhamdulillah, anak2 saya tak byk karenah.... ok aja... Erin pun, w/pun 1st time puasa... (last yr puasa sehari) dh pandai control diri. Cuma, bila nampak saya lepas balik kerja, dia terus mengurut2 perutnya.... kesian pulak saya tgk... tapi dia tak minta nak buka puasa pun.... Good job dear!

No comments:

Post a Comment