Saturday, August 21, 2010

Submit passport di TH Perdana

Hari ni plan nak submit passport antarabangsa dan check kesihatan abg skali... Abg kan tak setel lagi check kesihatan dan belum suntik wajib meningitis lagi. Med check up dan suntikan ni boleh dpt free je... buat kat KK Kesihatan @ HKL.... Tapi hari tu dah follow up kat K.K'shtn dan Dr tu soh dtg follow up, reduce kan paras gula.. bla..bla..bla..., so abg tak kose nak layan. Buat je la yg bayo nyer... bukan apa, masa utk ulang-alik tu yg payah nak diperuntukkan... dgn org yg ramai lagi kat KK. Bayo pun bayo lah, janji solosaiiii... Suppose dah solosai, tp Dr. Punjabi tu yg byk songeh....

Kuar rumah dlm kol 10.15 sebab tunggu mak sampai rumah. Mak solat subuh kat masjid dan terus masuk kelas Arab nye dan terus join tadarus... means lepas Subuh tak balik2 rumah until selesai tadarus. So, kami plan nak p TH Perdana, Maju Junction lepas mak balik rumah. Kalau tak, anak2 nak tinggal ngan sape...

So, sampai Maju Junction dalam kol 11 gitu... umang aiiiii... ghamainya oghang. Knape la aku tak expect begini ramai org.... terus ambik no.. satu org, satu nombor. Nombor kami 1309 dan 1310. No masa tu 1100 (lbh krg... saya tak ingat). Saya jangkakan, w/pun nombor jauh lagi... tapi mesti cepat punye... Kat situ, ada bbrp peniaga menjual brg2 keperluan haji dan umrah. Mata daya dah berpinau dgn org yg ramai... dan jugak brg2 jualan yg amat menarik di mata saya. Then kami pegi ke tingkat 15 sbb Klinik Mutiara (dr S'ban) ada bukak kaunter utk suntikan dan med check-up.

Sampai atas... punnnn ramai org. Beratur.... dan sampai giliran, saya tanya pasal med check up. Adik tu kata... `kak, vaksin meningitis dah abih la kak... Uihhh, sangkut lagi... mana nak pegi check dah ni.... Tak pe arrr, jom bang... kita soping dulu... Terussssss, saya membelek2 lagi telekung.... Ada telekung yg perfect giler cantik dan selesa, Annum Collections.... tp mahallll. Saya beli yg murah2 je. Saya beli telekung sepasang dan selai telekung ziarah.... pas tu, beli sticker bag 2... then, tunggu giliran.... lama lagi...... abg ajak saya gi tido dlm keta kat parking bawah.... mulanya saya menolak, tp akhirnya saya setuju... nak jln2, kang penat lak. Sampai dlm keta.... saya yg tido dulu.... hahahahah...

Dah kenyang tido, naik balik.... arghhh, tak sampai 1200 lagi??? Sabo ye... sabo... ini praktis utk meningkatkan lagi tahap kesabaran ye... Saya sambung lagi soping.... beli lagi satu telekung ziarah... belek sana, belek sini... last2 abg ajak pi solat dulu.... okeh... maka saya pun solat menggunakan telekung yg baru beli tadi.... dah rasmi dah. Biasanya, saya elakkan memakai telekung wakaf dan bw telekung sendiri. Tapi, ni tak bawak sbb sy jangkakan x lama ada kat sini. Dan biasanya saya tak akan guna pakaian2 yg baru dibeli tanpa dibasuh terlebih dahulu. Tapi.... ni, drp pakai telekung wakaf tu, better sy pakai telekung baru ni.

Lepas solat, naik atas balik... baru 1200 ++... tunggu dan tunggu dan tunggu... sampai dekat kol 3. Saya dah nak sambung soping daaaa... dah interested lak nengok cover bag yg siap ada ruang tulis maklumat2 penting... selai RM35... dah mcm nak beli dahhh... Isk! Lagi lama saya kat sini, lagi menyusut poket saya. Tetiba nampak Hj Mazlan (org tabung hj) terus mulut ni bertanya kat mana lg nak check kesihatan. Dia kata Klinik Idzham Tmn M'wati ada. Klu nk g check up @ private, kena pegi klinik yg dilantik TH sahaja dan hanya Dr tertentu shj yg boleh buat. Abg call Klinik Idzham dan kebetulan Dr. yg ditauliahkan tu ada on duty. So.... kami pun pecut ke sana..... dan tak decide lg w/ther nak dtg balik atau terus balik....

Alhamdulillah....... syukur...... finally, abg dah lepas med check up dan dpt suntikan meningitis.... bayo RM145. Ingat nak guna kad kredit tp klinik charge xtra 5%, maka saya pun tak nak laaaa... pakai cash je la... bukannya saya cashless, tp sbb nak point MBB je... tgk jam dekat kol 4 ptg... sempat lagi kot nak patah balik ke TH.... doa2 agar nombor giliran tak lepas lagi, maka kami pun memecut ke Maju Junction semula dan sampai sana, tak parking kat porking lot dah... abg terus park keta kat depan bangunan tu je.... dan saya terus ke kaunter... OWHHH... NO DAH LEPAS... Dah no 1312...

Maka saya pun terus ke kaunter dan mintak consideration petugas kaunter... alhamdulillah, dorang bg full coorperation dan kami pun meneruskan urusan seterusnya... Fuhhh, lega.... med check settle, penyerahan passport pun settle.... masa tu dah pukul 5 lebih. Slps tu, kami bergegas pulak ke rumah sbb nak ke Putrajaya, ada buka posa kat rumah Along Hasni... agaknya bersempena kepulangan Nwar dari Ireland....

No comments:

Post a Comment