Sunday, May 6, 2012

Kenangan Terindah (21): Lawatan dari wakil Kem. Kesihatan

Assalamualaikum...


Sabtu, 22 Oktober 2012... Sementara tunggu waktu lunch, saya tertidur sebentar. Tidur yg sgt2 nyenyak sehinggakan saya tak sedar ada wakil Kementerian Kesihatan dtg ziarah ke bilik kami. Mungkin beliau adalah pembantu perubatan.... Beliau membuat lawatan dari bilik ke bilik, meninjau keadaan jemaah2 Malaysia dan juga bagi sedikit taklimat mengenai penjagaan kesihatan dan menerangkan tentang keadaan cuaca di Mekah pada ketika ini.

Katanya... jemaah skg ni tak digalakkan utk ke Haram pada waktu siang. Org dah semakin sesak dan cuaca pun semakin panas berdebu. Bayangkan... suhu di malam hari shj sudah mencecah ke 31 Celcius. Siang - melebihi 40 C dan ada mencapai 50 C. Kesihatan perlu dijaga sebaiknya sebagai persiapan ke Masyaer. Katanya lagi, cukuplah sehari, sekali aja ke sana. 

Hmmm... saya tak dengar la dia ckp mcm tu, kan... sbb saya tidur. Rakan sebilik yg sampaikan kpd saya.

Kebiasaannya, sehari 2x kami skype ngan anak2... kami tak bawa laptop pun, hanya guna ipod. Hari ni, saya sgt2 senang hati melihat mereka semua gembira. Kenapa? Sbb bungkusan yg saya kirim dari Madinah telah diterima. Alhamdulillah....

Seronok melihat anak2 mencuba jubah2 yg kami beli di Madinah... Terhibur dgn gelak ketawa mereka... Lagi? Ada coklat, kismis, kurma dan bbrp souvenir lain. Jubah2 tu, semua saya dah tag kan utk certain2 org... so, tak yah rebut2... hehehehe.

Dulu2, masa kami buat umrah, saya tak brp minat dgn coklat2 dari sini... Rasanya tak menepati selera saya. Tapi kini, dah sedapppp..... 

No comments:

Post a Comment